Duijnisveld Management 
/


 Interim

Nieuwe tijden, vraagt om nieuwe aanpak

Verkoopprocessen zijn in de laatste decennia volledig omgekeerd: van ‘push naar pull’. De wensen en uitdagingen van de (potentiële) klant zijn nadrukkelijker leidend in uw aanbod. Naast fysieke producten levert u inmiddels ook diensten. Alles wat bijdraagt aan de oplossing van het grotere doel dat de klant voor ogen heeft. Het bieden van services en het ontzorgen van uw klant behoort tot uw ‘core business’.

Zo is menig ICT-leverancier getransformeerd van ‘dozenschuiver’ naar ‘service provider’. Een totaal ander product, ook voor de betrokken verkoper. Van dozen naar diensten: het vraagt om een verkoper die beschikt over specifieke kwaliteiten. 



Sales 2.0

Om succesvol te zijn heeft u een verkoopteam nodig dat de diensteneconomie begrijpt en beheerst. Die ziet en weet waar de klant naar op zoek is. Een verkoper die meedenkt en vooruitkijkt. Die kansen signaleert, anticipeert en actie neemt met doeltreffende oplossingen. Kortom, een verkoper die het relevante aanbod neerlegt, op het juiste moment, tegen een aantrekkelijke prijs.

Tegelijk zorgt uw verkoper dat uw bedrijf ‘top of mind’ is bij de juiste mensen. En met de juiste boodschap: die van een aanbieder van diensten. Klantkennis, timing en communicatie zijn belangrijker dan ooit. Zijn uw verkopers daar klaar voor? 

Kijk hoe Duijnisveld Interim Management uw verkoopteam op scherp zet en ondersteunt. Oplossingen  

No Pain-No Gain = bekende uitdrukking. Maar wat is de juiste "pijn-verzachter" ook voor klanten?